Hangover, film en realiteit

Door ivo

Als we vertrekken in Cha-am ben ik minder opgewekt dan normaal want vandaag is de laatste dag dat ik met Pim en Rik op de motor door Thailand rij. We gaan naar Bangkok om de motoren in te leveren en daarna zijn we nog maar 2 dagen samen.

Op de saaie 2 baans autoweg tikken de kilometers vlot weg maar zodra we Bangkok in rijden gaat de gemiddelde snelheid drastisch omlaag. Het langzaam rijden en stilstaan in files en voor stoplichten zorgt ervoor dat iedere cm van mijn lijf nat van het zweet is. Wat dan wel weer lekker afkoelt als we weer door kunnen rijden.

De Honda CRF’s hebben de 3160 km die we door Thailand hebben gereden glansrijk doorstaan. Het verbaasde me dat de noppenbandjes zelfs hellingshoeken van 45 graden aan konden. De verhuurder is onder de indruk van de tocht die we hebben gemaakt en na een korte inspectie van de motoren regelt hij een taxi om Pim en Rik naar het hotel te brengen. Ik stap weer op de motor en deze keer hoef ik eens niet te navigeren en rij ik relaxed achter de taxi aan.

Over de 15 km door de stad doen we bijna een uur. Meestal in de volle zon en dan is de schaduw van gebouwen een verademing want daar is het ‘slechts’ 36 graden. Bijna bij het hotel aangekomen stopt de taxi bij een steegje waar hij niet doorheen kan rijden. Ik kan er met de motor net doorheen maar dan moeten wel enkele keren mensen opstaan en pannen aan de kant worden gezet in de buitenkeukentjes.

Bij het hotel aangekomen kan ik alles wat ik aan heb wel uitwringen. Het eerste wat ik doe is douchen en dan meteen het zwembad in om af te koelen. Nadat we gegeten hebben in een van de vele restaurantjes laten Pim en Rik me Khao San zien. Hét stapcentrum van Bangkok, waar ook verschillende scenes van de film Hangover zijn opgenomen. Heel toepasselijk had ik tot ver in de volgende ochtend dan ook een enorme kater.

Dit bericht is geplaatst in Azie, Thailand

2 gedachten over “Hangover, film en realiteit

• Aart Versteeg 3 april 2023 bij 9:32 am Antwoord

Leuk dat we weer in het zwembad een Hollander hebben ontmoet 🔝👍iemand uit Limburg op een motor 🏍️ geweldig. Zijn verhalen gehoord te hebben in het zwembad🔝👍🌞morgen ga je weer verder Thailand door natuurpark enz enz . Alvast goede reis morgen en geniet
    Hartelijke groeten van Aart Versteeg
    Zwembad vanmorgen in Hua Hin

• ivo 3 april 2023 bij 2:19 pm Antwoord

Hallo Aart,

Bedankt voor je berichtje. Het was leuk om jullie te ontmoeten en om samen een pilsje te pakken na de afkoeling in het zwembad! Heel veel plezier nog op jullie jaarlijks terugkerende Thailand bezoek en wie weet tot ziens! Groetjes, Ivo.